Võru ja päitsed

Olen nüüd kaks trenni päitsetega sõitnud ja esimesel korral ehmatasin ikka veits ära :D Mille pärast? No muidugi sellest, et ma nii koba olen, mis te siis arvasite :D

Võrumaast nii palju, et käisib jobuseid värkimas, sh oma poni. Kes oli nunnu ja õõ korraga ehk siis siuke maal elanud karvarull oma looduslikus väljanägemises. Käisime käe kõrval metsas jalutamas tiiru. Korises veits aga oli nõus tulema. Kabjad on ka paremaks läinud kui trennis ei käi, loodetavasti saan need võistlushooajaks täitsa korda :)

Siis selline huvitav asi, et kui minna hobusega päitsetega ratsutama, siis tuleb teistele pilkudele ikka piinlikkusega vabandada, et ei ma ei ole hobulausujaks hakanud :D Sest teatud kontingent on kaugeltnäha pehmed treeningvahendid lihtsalt naeruvääristanud. Sest ega päitsetega sõidus endas pole midagi keerulist, et tavaline ratsutaja seda teha ei suudaks.

Viimaste trennidega olen saanud palju järele mõelda, et mida ma seal seljas teen ja mis milleni viia võiks. Päitsed lihtsalt võimendavad probleeme. Või pehmendavad - oleneb probleemist. Kuigi kõrvalt polegi nagu hullu siis seljast ma ise tunnen, et ühtepidi on liiga palju kangem kui teisele poole, et seda normaalseks kõveruseks nimetada. Nii ma siis olengi spetsiaalsetel harjutustel järele katsetanud iga oma kehaosa, et kuidas ma seda kasutan ja mis muutub, kui ma ühekaupa asju muudan. Hästi põnev aga kui heurekat kohe ei tule, siis ka kergelt frustreeriv :D Annab ka julgelt proovides mänguruumi juurde, sest pole ohtu hobusele suust kogemata haiget teha. Soovitada ma oskan ainult seda, et jälgige oma sääri ja ratsmetegevust sirgetel, erinevatel allüüridel, eriti üleminekutel, ja te võite üllatuda, kes kõik oma elu elavad :D Kahjuks ma enda juures mingit suurt ja ühte obvious viga ei leidnud - seda oleks lihtsam süüdlaseks tembeldada. Aga väikseid asju ikka.

Täna just mõtlesin, kuidas tavaliselt saab hobune süüdistused enda kaela: "ta ei keera", "ta ei paindu", "ta lihtsalt ei tee seda ja toda" jne. Aga arusaadav ka, sest me lihtsalt ei suuda enda juures vigu sõnastada nii kiirelt, kirjeldame tagajärgi. Võib küll öelda, et seetõttu ka ei mõtle õigele põhjusele aga tegelikult ei välista see aru saamist, et ratsanik on koba. Sest seda ta ju alati on.

 eelmise korra puuduv pilt

 vaese mehe valjad

Üksuse WP_000141.jpg kuvamine

No comments: