Kapjadest

Selles värkimise maailmas on piisavalt eri stiile, et mitte osata nende vahel valida. Kellel on põhjalikum ja selgem koduleht, seda ka jagatakse rohkem. Kes just seda tüüpi kabjale on lahenduse leidnud, mida ise otsimas ollakse, seda esmajärjekorras usutakse. Vähe sellest, et minu arvamused ja teadmised muutuvad ajaga, seda teevad ka nende eri stiilide esindajate omad :D Aga arutades ja jagades saamegi targemaks.

Ma olen nüüd kiilu järjest julgemalt maha lõiganud. Kunagi alustades õpetati, et kui ei tea ega oska midagi kiiluga ette võtta, siis parem ära lõigu seda. Nüüd olen jõudnud mingi loogikani, et kui palju ja kunas seda siiski teha. Kiilu kontrolli all hoidmisest räägitakse ka siin: https://www.facebook.com/thehappyhoof/posts/1301805076553866

Tallanukist ma pole veel sotti saanud, et kui pikaks seda jätta. Mõõtmisvahendit pole ka muretsenud, et sümmeetriliseks saada mõlemad pooled. Selle üle ka kakeldakse, et kui palju tallanukki maha lõigata ja kui palju nukatugesid (bars). Praegu mulle tundub, et ma olen need liiga maha lõiganud ja proovin neid vahelduseks pikemaks jätta. Ma ei tea veel, kuidas panna neid rohkem otse alla kasvama mitte diagonaalis ette.

Aga suurepärane uudis on see, et ma nägin Trummil tervet valgejoont! Tagumised kabjad olid korras, esimestel veel oli paar peenikest tumedat triipu. Brokil on klassikalised mitteilusad tumedad valgejooned nagu paljudel ratsahobustel. Kas Trummi ilusad kabjad on tänu hein-sool-vesi dieedile või juhuslikult tänu mitte nii ideaalsele kombinatsioonile (unarusse jätmine ja kapjade pikaks kasvamine, hea kabja algmaterjal, mitteratsutamine), seda ma ei oska veel öelda. Aga tore on näha käegakatsutavat ideaalset valgejoont.

Lahe on see, et ma olen näinud mitmeid pildiseeriaid sellest, kuidas vajunud kabjaluuga elukad on uuesti korda saadud. See tähendab, et laminiit ei ole täiesti ravimatu seisund! Noh kindlasti on siin ka muid variante aga puhtalt see, et hea prognoos ka olemas on, võib nii mõnelegi üllatusena tulla.

Olukord praegu:
Bruki kabjad on suure asfaldil jalutamisega nii ära kulunud :O Jalutan hommikuti 30 min ja õhtuti kuni 40 min käe kõrval, sest istub muidu jalavigastusega boksis. Peamiselt olen jalutanud mööda asfalti, sest meil kenad asfalteeritud rajad ümber väljakute ja seal on puhas jalutada. Nüüd aga avastasin, et see on tema niigi lühikesi kapju nii palju trimminud, et edaspidi tuleb jalutada liival või pinnase kuivenedes murul. Ilmselt hakkavad need uuesti piisavalt kasvama alles siis, kui karjamaale elama saab. Kabjasusse surfasin ka jälle, peaks kabjad üle mõõtma uuesti.
Trummil tundus, et tekkisid ikka uued tumedad triibud kapjadele, millel siin peale värkimist oli nii ilus valgejoon. Aga pole kindel enne kui uuesti raspliga ligi saan, siis teen pilte ja saab midagi järeldada. Tal ka peaks tallanukke jälle kasvatama, võtsin vist liiga palju maha. Aga ta õnneks kõva pinna peal liikuma ei pea ja trenni ka ei tee.

No comments: