trennid kollasega

Eelmise nädala reedel käisin kollasega sõitmas. Poni oli toredake, panin valmis ja maneeži. Võrreldes eelmise korraga oli uimasem, eks eelmisel päeval sai hüppetrennis vatti ka kõvasti. Alguses olin pinges aga seekord rahunesin kiiresti maha. Tegin igatpidi traavi poniga ja lõpus proovisin galoppi ka, mõlematpidi mõni tõste. Põhiline probleem ongi mu enda tasakaalu ja istakuga. Pole harjund erinevate hobustega sõitma ja no nuta või naera aga tasakaalu ka kohe pole. Trummiga võrreldes liigub kollane nagu hobune, fuleed on pikad ja võimsad kohe :D Traav tuli meil päris normaalselt välja aga galopp oli selline laiali ja ebastabiilne. Nojah, esimese korra asi, eks me hakkame harjutama.
Laupäeval kollane puhkas.
Pühapäeval sõitsin. Õnneks sattusin sellisel ajal, et sain üksi maneežis laiutada. Seekord väga hästi ei läinud, minu tasakaal ja juhtimisvõtted ei klappinud kuidagi poniga... nii ma läksin vahepeal närvi ja kakkusin teda, lõpuks täisistaku abiga sain need voldid rahuldavateks. Ma pean veel uurima, et mis valemiga Maarja teda pöörab :D Galopp oli endiselt suur aga eks sellega on võimalik harjuda. Palju ei teinud, ainult natuke liigutamise mõttes. Egas midagi, järgmine kord paremini.

See nädal sai video tehtud kollasest: http://toru.ee/view/20a3ac07a00d ja kuulutus üles pandud Soome. Maarja tegi ka viimased sõidud poniga, läks Soome ära ja edasi pean ise saama hakkama.
Kolmapäeval sõitsin kollasega, tegin ainult sammu-traavi. Rahvast oli palju, takistused ka, üks hüppas ja ma oleks lihtsalt avarii teind oma galopitamisega. Poni oli vist suht ok...
Laupäeval alguses ei plaanind minna aga lõpuks ikka õhtul läksin, kuna ta oli nädala sees juba korra puhanud. Tallis oli kõik vaikne, sõitsin üksi maneežis. Alguses vedas jälle veidi viltu aga siis mingi hetk sain pihta, kuidas teda sõita. Kuidas ta justkui iseenesest mõtte peale teeb, mis ma tahan. No ja isegi galopis sain volti teha ja... Päris äge tuluke lõi mul peas helendama selle suure avastamisega. Põhimõtteliselt taandub ikka kõik kõige lihtsamatele asjadele, minu puhul on siis suureks probleemiks istak, mida mul kunagi väga treenitud pole ja eks endal on ka ülelaskmismeeleolus see läind nüüd.. Ühesõnaga sääred-sääred, ei mingit liigset ratsmekasutust. Tunnetus - see mis asjad omavahel seob. Konkreetselt kollase puhul tuleb sääred tagapool hoida ja siis tunnetuse peale välja mängida säärte-ratsmete töö ning siis ta teeb ilusasti asju. Galopis oli see õige tunne seda imelisem, et see oli esmakordne temaga. No ja tegelikult lihtsalt nii ongi, et võta aga säärtega hobusest kinni, nagu tangidega võta kinni ja endale säärte vahele. Ja siis võtadki ja hoiad teda seal ja hobune teebki seda, mida su sääred ütlevad. Lihtne öelda, ma tean :) Ka hobuse tähelepanu tuleb kinni püüda ja kogu asi talle arusaadavalt esitada. Aga ratsutamine ongi selline, mida rohkem teada saad, seda kobamana ennast tunned - just nii ma ennast tunnen. Täielik algaja :) Tuluke lööb peas põlema, et ah vot nii seda peabki tegema ja oled jälle juurde õppinud ja kokkuvõttes oled selline tore saast enda jaoks, et nii kaua aega läks ja nii pikk tee veel ees :)

Ükspäev sõitsin muidu Trummiga ka, see oli siis reedel. Käisin suht hiljem õhtul. Alguses poni korra ehmatas ja hüppas kõrvale ja tegi midagi naljakat, ma juba mõtlesin et jeeeeeeesusmaria ma ei jaksa selle poniga kakelda jälle... Aga ta oli hoopis tore ülejäänud trenn :) No ja kuna ta nii kenasti tegi kõike ja oli nii mõnus ja kõike, siis ma ka küsisin selle võrra rohkem. Igasuguseid erinevaid harjutusi. Sammus külgliikumisi ja kolmes jäljes liikumisi, traavis tempomuutusi ja natuke liikumisi ja vb veel midagi, galopis tempomuutusi ja diagonaale ja üleminekuid ja kontrat. Kuni ta lõpuks jooksis nagu unenäos, nii lõdvalt mul sääre ja ratsme vahel :))) Vahepeal muidugi jäin juttu rääkima Kai ja Marleeniga, ehk siis minu korralik soojendus oli peaaegu et asjata :D Ja iseasi muidugi kui õigesti või valesti need harjutused reaalselt välja tulid, kuid mul oli tore ja poni silmnähtavalt töötas kaasa. Ausõna :) Pärast jalutasin teda maha 40 min (!) ja ikka oli niiskeid kohti :D Ma ju räägin, et puhta mammut :)

No comments: