Trennid Trummiga +Ronald

Vahepeal sai mu praktika ahhal-tekiinide kasvanduses läbi. Kokkuvõttes sain palju uusi teadmisi ja olen täitsa rahul, et sellise koha valisin. Arvamus sellest tõust ka paranes, eks seal olid kvaliteetsed hobused kah :) Aga nende temperament jääbki mulle võõraks, pole üldse harjumuspärane ja seetõttu tundub keeruline. Kuid nende hobuste potentsiaalses võimekuses ma enam ei kahtle.
Laupäeval 14.juulil olid Pärnas võistlused, eestikate TS teine etapp ka. Võistlustele ja pärast koos hobusega Võrumaale mineku plaan läks pekki, kuna meid lasti odavalt üle. Võistlema me siiski jõudsime peale 14km ekslemisega matka ja siiski treikusõitu, kuid see oli täielik tsirkus, kaks parkuuri järjest ilma soojendusteta ja üks igavene piinlik üritus kokkuvõttes, millest ma pikemalt kirjutada lihtsalt enam ei viitsi, kuna ma olen seda juba nii palju kordi teinud :D
Pühapäeval käisin poni kergelt liigutamas, käisime koos Kaariga tallis ja siis sõitsin maneežis ilma sadulata ja päitsetega vahelduseks. Niiviisi teadsin, et ei hakka liiga palju küsima ja ponil oli hea vabamalt joosta. Olenemata eelmise päeva seiklustest oli ponil energiat ikkagi nii palju, et pani mõne korra kergelt tagant üles ka :D Ja natuke pidin ikka kiusama ka teda, hästi natuke proovima õlad sees ja sääre eest astumist, nii mõned sammud ainult. Rohkemat oli õnneks keeruline ilma täpsete märguanneteta küsida :)
Esmaspäeval sõitsin korralikult varustusega, proovisin erinevaid harjutusi ja korra ka skeemi läbi sõita. Avastasin, et skeemi ma ikkagi ei mäleta, kuigi see hooaeg 2x võistlustel sõidetud. Ning jah, tuleb ka kolmas kord, sest mina ei tea kes see udu on kes juhendeid koostab aga ühel karikasarjal kolmandat korda järjest eestlastele sama skeemi ikka ei paneks -.- Vist on liiga igav skeem, et mäletada... Igatahes poni oli väga tubli nagu ikka :) Kabjakesi timmisin ka tal raspliga natukene ühtlasemaks, et teistel kenam vaadata oleks ja mina vähem ponipiinajana tunduks :D Ja üleliigse laka ning sõrgatsitutid pügasin ära, kuna oli vaja aega parajaks teha enne Vesneri lauda ekskursiooni :)
Teisipäeval käisin Keskos nänni ostmas. Trummi sai süüa, uue Travo Sport mineraali ja koti Havens Draversbrok graanuleid. Lisaks ostsin veel kabjanoa ja raspli endale, seega said Trummi kabjad veel lisaviimistluse. Tangid kavatsen ka juurde tellida. Kuna mul kodus niikuinii midagi teha ei ole, siis kammisin poni saba läbi ja koristasin boksiesist veits. Uusi graanuleid andsin ka proovida, nii maitsesid ponile :) Trenniks vedasin ühe lattaia ja ühe okseri. Soojendusel proovisin teda pikemaks sõita ja aktiivselt kokku võtta. Hüppamine liiga hästi välja ei tulnud, okseri olin liiga hirmutava ette pannud ja mu aju läks enne seda blokki ja samm ka ei klappind ja poni tõrkus. Ja mina karistamise asemel kiitsin teda, sest kui ta sellest õnnetust seisust hüpanud oleks, siis me oleks sinna sisse lennanud, niiet ta tegi väga õige otsuse :S Reeglina ta niisama ei tõrgu, seda juhtub harva ja sellel on ikka mingi põhjus. Hüppasime seda okserit ka aga hiljem tõstsin selle laiali penerolliks, sest sellisest harjutusest tundus palju rohkem kasu olevat ja oli ka. Poni kohta midagi halba öelda ei ole, ainult minu ebastabiilse istaku kohta.
Kolmapäeval poni puhkas.
Neljapäeval tegin maneežis ratsastust. Üritasin teda pikemaks ka sõita aga välja tuli nagu ikka. Skeemi sõitsin paar korda läbi, lühema ratsmega tundus justkui parem ja skeemi kõik elemendid nuputasin ka välja. Poni oli tubli.
Reedel käisin poniga maastikul. Talli juures natuke jauras, sest ei saanud aru, mis kahtlane asi eemal on (plokkide taga istus inimene ja puhastas midagi).Aga rohkem ei olnud ühtegi lahkarvamust, eks see pikem matkamine oli abiks selles osas. Traavisin vaikselt mööda teed, kuni nägin ühte väikest põlluvaheteed, kus olid ka hobusejäljed. Teised olid mulle krossirajast rääkinud, kuid asukohta ei seletatud aga sellele saime ise esimese korraga pihta. Tee viiski sinna. Hea pehme rada läbi metsa ja lõpus oligi liivane, kuigi veidi kivine, krossirada. Alguses sõitsin seda traavis, poni jõllitas umbusklikult ja polnud kiirema tempoga väga nõus. Siis hakkasime tõuse galopis võtma kuni poni lõpuks ise ära kodunes ja avastas, et päris äge on seal kapata ja turnida. Siis galopeerisimegi seda rada mõlematpidi, poni võttis ise hoo üles ja paistab et nautis seda auru välja laskmist :) Üle lompide hüppasime ka. Lõpuks oli poni täitsa märg, päris soe oli ka, ja lasin tallis voolikuga jalad ja kaela-rinna üle. Siis läksin Ronaldiga sõitma nii proovimise pärast. Helistasin veel Kaarile üle, et kas ma ikka tõin õige hobuse ära, sest ta on NIIIIIIIIIIIIII SUUUUUUUUUUUUR, et see on lihtsalt ebanormaalne. Tegime lühikese ja kiire trenni, sest mida sa ikka võõralt hobuselt küsida oskad, kui baasasjad toimivad. Aga suur on see hobune küll minu jaoks, selline tank-tank ongi. Ma tahaks rohkem kergust, graatsilisust :)

No comments: